Crea Yazılım ve Danışmanlık Kurumsal Web Sitesi | Maliyetlerimizi Biliyor Muyuz?
12417
post-template-default,single,single-post,postid-12417,single-format-standard,do-etfw,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-2.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Maliyetlerimizi Biliyor Muyuz?

Maliyetlerimizi Biliyor Muyuz?

01:58 04 Aralık in Blog
0 Comments

İster hizmet işletmesi, isterseniz üretim işletmesi olun her işletme yaşamını sürdürebilmek için kar elde etmek zorundadır. Her birimiz günde onlarca hatta bazılarımız yüzlerce sattığımız/sunduğumuz ürün veya hizmet için teklif vermekteyiz.

Peki! Bu teklifleri verirken maliyetlerimiz’den emin miyiz? Ürünü ya da hizmeti doğru maliyetlendirdik mi? Bazı ürünleri veya hizmetlerimizi kolayca satarken bazılarının satışlarında neden zorlanıyoruz?

Ürünlerin ve hizmetlerin bir maliyeti olduğu gibi bir de katma değerleri vardır. Katma değerleri ve maliyetlerin çakıştığı durumlarda ürünlerimizin satışlarında azalma yaşarız. Bu gibi durumlarda da dönüp hemen maliyetlerimize, maliyetlendirme mantığımıza bakmamız gerekir.

Maliyetlendirme işlemi üç önemli karardan oluşur.

Birincisi;
Maliyetlendirme sistemimiz var mi? Bu sistemin kullanımı ve anlaşılırlığı kolay mi? Maliyetlerimizi çalışırken tüm şirket çalışanları aynı sistematiği kullanmalıdırlar. Böylelikle ürünlerin/hizmetlerin ve kişilerin performansları izlenebilir. Ayrıca günümüz teknoloji ve rekabet dünyasında maliyetlendirme işlemlerimizi daha hızlı ve kolay bir şekilde yapıyor olmamız kısa sürede müşterilerimize doğru tekliflerle geri dönüş yaparak rakiplerimizden bir adım öne geçmemizi sağlamaktadır.

Ikincisi;
Süreçlerimiz. Uygulanan, takip edilen tüm süreçler bu ürün veya hizmet için gerekli mi, gereksiz mi? Ürüne/hizmete katma değer katmayan işlemler için ürüne veya hizmet üzerine bu yüklemeler yapılmamalıdır. Ya işlemler kaldırılmalı ya da ürüne değer katacak şekilde yeniden tasarlanmalidirlar. Değer katan süreçler üzerinden maliyetlendirme işleminin yapılması o ürün/hizmet özelinde fazla bir yükün artmasının önüne geçilmektedir.

Üçüncüsü;
Pazarlama Stratejisi. Yeni bir pazara girme, mevcut pazarda tutunma ya da pazardan çekilme gibi kararların maliyetler tam olarak bilindikten sonra verilmesi gerekmektedir. Maliyetlerimizden tamamen emin olduktan sonra ister maliyetine satarak pazarda tutunma adımını, istersek zararına satmamak adına pazardan çekilme adımını izlememiz yerinde bir karar olacaktır.

No Comments

Post A Comment