Crea Yazılım ve Danışmanlık Kurumsal Web Sitesi | Digital Swot Analizi
12662
post-template-default,single,single-post,postid-12662,single-format-standard,theme-strata,do-etfw,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-2.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Digital Swot Analizi

Digital Swot Analizi

01:22 18 Aralık in Blog
0 Comments

Günümüz koşullarında rekabet piyasası çetin mücadelelere sahne olmaktadır. İşletmeler ayakta kalabilmek amacı ile etraflarında bulunan diğer işletmeleri takip edip onları, kendilerini ve piyasa koşullarını verimli bir şekilde analiz etmeleri gerekmektedir. Bu analizleri profesyonel bir şekilde yapabilmek için bazı bilimsel analizleri kullanmak oldukça yararlı olacaktır. SWOT ANALİZİ de bunlardan en pratik ve en yaygın olanıdır.

Swot dört ana bölümden oluşmaktadır. Güçlü yönler, Zayıf yönler, Fırsatlar, Tehditler. Analiz yapılırken bu dört bölüm ayrı ayrı ele alınıp incelenmek zorundadır. En önemli unsur, verileri duygusal bir şekilde tanımlamak yerine tamamen matematiksel verilere dayandırabilmektir.

Analizi yapacak ekibin mutlaka işletmenin beyin takımını oluşturan bir ekip olması gerekmektedir. Rakipleri ve piyasayı tanıyan ve stratejik olarak firmanın gelişmesine katkıda bulunabilecek kişiler firmanın doğru kararlar almasında etkin bir rol üstleneceklerdir.

Swot Analizinin nasıl yapıldığı, nasıl değerlendirileceği ile ilgili bir çok kaynak mevcuttur. Bu yazımızda bu detaylara girmek yerine İnternet çağının getirdiği ve bu dönem çok revaçta olan Digital Swot Analizinden bahsetmek istiyoruz.

Digital Swot Analizi ise firmanızın digital çağa ne derece ayak uydurabildiğini analiz eden bir araçtır. Digital Swot Analizi de Swot Analizinde ki dört ana başlıktan oluşmaktadır. Tek farkı bu sefer tün düşüncelerinizi bilgisayar, internet, mobil gibi sanal bir dünya da kendinizi analiz etmenizi sağlayacaktır.

Öncelikle digital dünyadaki varlığınız web siteniz ile başlayacaktır. Web sitenizin işlerliği, kullanılan arayüzü müşterilerinizin sizi tanımasında büyük rol oynayacaktır. Daha sonra ise sosyal medyadaki duruşunuz en önemli etkendir. Müşteri ile iletişiminiz, reklamlarınız, etkinliğiniz ne kadar fazla ise güçlü yönlerinize artı puan ekleyebilirsiniz. Arama motorlarındaki sıralamanız, öncelikli sayfalarınız sizin hakkınızda müşterilerinize ya da rakiplerinize bilgi verecektir. Sosyal Medya da özellikle Linkedin kullanımınızda firmanızı, markanızı en iyi şekilde temsil edecek açıklamalar ve görsellere yer vermeniz profesyonel açıdan önemli bir ayırıcı özellik olacaktır.

Daha sonra da B2B, B2C gibi direkt olarak müşteri ve tedarikçi ilişkilerinizi de internet ortamında yürüte bilirseniz sektörünüzdeki diğer firmalara göre bir kaç adım önde olacaksınızdır. Bu yıllarda özellikle müşteriler, izlenebilir firmaları tercih ederek siparişlerinin durumunu rahatlıkla kontrol edebilmek istemektedirler.

Anahtar Kelimeler:
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.